Jaki jest twój styl? Stwórz go z pomocą moodboardu.

Od ostatniego wpisu upłynęło dużo czasu. Pochłonęły mnie obowiązki, a do pisania – jak do mało czego – potrzebuję spokojnej głowy. Nic, wracam :).

Żeby poznać swój styl, trzeba najpierw nieco poznać siebie; przyjrzeć się, czym i kim się otaczamy, i jak to na nas wpływa. Bycie artystycznym ptakiem na robotniczym osiedlu może być kłopotliwe, tak jak business look w codzienności pełnoetatowej mamy malucha. Nie znajdziesz też swojego stylu konsekwentnie kopiując sylwetki swojego modowego guru, bo – no właśnie – staniesz się jedynie czyjąś kopią.
Pisałam o tym w pierwszym wpisie. Kolejne ćwiczenia pomocne w poznaniu siebie zamieściłam w następnym.

Co to moodboard?
W dosłownym tłumaczeniu – tablica nastroju – a bardziej „po polsku” – tablica inspiracji. Jest to bardzo uniwersalne, proste, intuicyjne, twórcze i przyjemne narzędzie wykorzystywane w jakimkolwiek projektowaniu – wnętrza i ubrania to tylko najbardziej oczywiste przykłady.

modern-mood-board etereo580

Moodboard wykorzystuje się również przy projektowaniu sesji zdjęciowych. Moodboard, z pomocą spójnych ze sobą ilustracji, pokazuje wtedy docelowy efekt finalny zdjęć: klimat, kolorystykę, urodę modelki, charakter stylizacji. Dzięki takiemu moodboardowi cały zespół (fotograf, modelka, stylista, wizażysta, fryzjer itd.) wiedzą, co mają robić, by wizja była spójna.

urban fauna IMG_4339-900pxIMG_4266-900px

(po lewej moodboard, po prawej efekt naszej sesji zdjęciowej – fragment edytorialu. Fot. Taras Scemetovskyi)

Taki sam moodboard możesz wykonać dla siebie. Czy z pomocą prezentacji PowerPoint czy tradycyjnie, wycinając obrazki z gazet (osobiście zachęcam Cię do wersji papierowej – frajda przy tworzeniu dużo większa). Jeśli wykorzystasz do zabawy najnowsze gazety (wystarczy Ci 3-4 egzemplarze), przy okazji otrzymasz swój moodboard w wersji bardzo aktualnej co do panującej mody – łatwiej Ci będzie go odtworzyć, gdy będziesz polować na zakupach.

Wyszukaj ilustracje pokazujące takie elementy, które w jak największym stopniu oddają Ciebie – to kwestia, jak je „czujesz” sercem, nie rozumem ;). To mogą być konkretne ubrania i dodatki (naprawdę, nie wnikaj w ich cenę czy trendy, to tylko przykłady), ale także inne elementy ( interesująca grafika / ilustracja, scena z filmu/teledysku, dzieło sztuki, utwór muzyczny, cytat) – ważne, by były w 100% „Twoje”.

Jeśli tych elementów pojawia się za dużo, wyselekcjonuj te dla Ciebie najlepsze – tak, by korespondowały ze sobą. Gdy rozłożysz je na arkuszu (A3), powinny stanowić bogaty, ale spójny, kolaż. Zadbaj o ich układ, by maksymalnie Ci się podobał i przyklej ilustracje

A teraz zerknij na swoją tablicę. Spróbuj opisać osobę, którą ten moodboard pokazuje. Jeśli wykonałaś/eś ćwiczenia z poprzednich wpisów, będzie Ci łatwiej znaleźć słowa, ale jeśli z tamtymi ćwiczeniami był problem, to właśnie moodboard może być dla Ciebie podpowiedzią. Wygodnie będzie Ci umieszczać słowa na karteczkach samoprzylepnych.

Nie bój się „komplementować” siebie;  podawać epitety, które na chwilę obecną nie są widoczne w Twoim wizerunku. Moodboard jest dla Ciebie wskazówką, co chciał(a)byś wyeksponować, jak chcesz być odbierana/y. Dąż ku temu :). Umieść moodboard w miejscu dla Ciebie widocznym – najlepiej na drzwiach szafy – i dopasuj swoją szafę do tego obrazu.
Jak? O tym w następnych postach ;)

DSC_0141m

(Odwiedzin 437 od początku, 1 dzisiaj)

Powiązane wpisy